torsdag den 21. april 2011

Fodbold/Håndboldstøvler

Efter lang tids overvejelser om hvordan jeg skulle bruge JEM's fodboldsudstikker, kastede jeg mig ud i det i går. Vejledningen der følger med, er ikke meget værd, så lidt logisk tænkning måtte der til (og det er ikke altid lige nemt).
Jeg har taget lidt billeder undervejs, som måske kan hjælpe andre.



Her er alle tingene trykket ud, jeg lavede dog 4 gule såler, som jeg limede sammen, for at få lidt højde på sålene. Jeg har ikke brugt den lange strimmel og dutterne, da jeg ikke skal lave fodboldstøvler.


Udstikkerne har en masse felter der kan fyldes med forskellige farver, jeg har her fyldt blå og sort i. Rul med en lille rullepind henover og fjern alt sugarpaste (SP) der er udenfor. (du kan senere her i forløbet se hvad der sker hvis man ikke fjerne det hele)


Dernæst lægges selve grundfarver henover, rul igen med rullepinden og fjerne overskydende SP. Prik snørehullerne ud.


Smør kanterne med tyloselim (eller hvad du plejer at lime med)

Siderne trykkes i form på indersålene og der kommes lidt papir ud i snuderne.

Nu er det tid til at komme snuden på. Bagsiden af snuden smøres med lim, og sættes på, man kan se hvor den skal sidde, den skal bare følge mønsteret på skoen. Her kan du se, hvad der sker, hvis man ikke fjerne alt overskydende SP, når man fylder i hullerne i starten.

Snuden trykkes godt til, slidsen foran trykkes sammen.

På fløsen (tror jeg nok den  hedder) har osgå mulighed for at få lidt anden farve på. Put lim på i kanterne, på den nederste halvdel.

Fløsen sættes på plads, igen parpir i snuden. Vent med at bukke fløsen, til der er kommet snørebånd på


Jeg har sat en strop henover samlingen bag på skoen. Tilsidst sættes sålene på og skoen trykkes helt i facon.

Det færdige resultat.

5 kommentarer:

  1. Ikke mindre end FANTASTISK ... og nu bliver jeg jo nødt til at eje denne udstikker også host host ;-)
    Hilsen Mette

    SvarSlet
  2. Super flot resultat! Og takker mange gange for billeder der viser processen!

    SvarSlet
  3. Tusind tak Nina. Det er skønt med sådan en billedserie og vil helt sikkert hjælpe mig, når jeg skal lave dem. Så tak <3
    Kh Susanne

    SvarSlet
  4. Hej Nina, resultatet er fantastisk, de er vild seje. Tak for billedserien. Mine udstikker er på vej med posten, så jeg kommer helt sikkert tilbage hertil, når jeg selv skal lave dem. :)

    SvarSlet
  5. wauw - De ligner et par, der ofte står her i entréen og flyder :-)

    SvarSlet